Kalkbrottet

är hemma

idag;
Vi gick till ICA för att köpte läsk och tidningen (Glaze), jag tycker ärligt att den är.. tråkig bara. Vi skulle till en plats, men den var stängt. Så vi bestämde att vi ska till kalkbrottet, men problemet är, hur kommer vi dit? Och jag kom på en förslag, vi kan låna min pappas bil, och vi fick låna! Jag trodde att han skulle sa nej, men ja. Det blev trångt i bilen, det gick bra ändå. Vatten är kallt, men jätteblått. Som havet. Men det är fanimej kallt! Jag kunde inte andas nästan, och skyndade mig tillbaka till berget och solade med social istället.

sen åkte vi hem och tillbaka till stan med lunch, och klockan var 18.00. jättesen lunch.

och jag måste betala en räkning som jag måste göra nu, men pengarna är slut i kontot. Men jag har 1050 kr kvar, tur är det, men den är check, måste inlösas i banken. Banken öppnar på måndag och jag fixar det. men hur ska jag betala nu?

kvällen;
mamma och mats är i restaurang, så jag är barnvakt till lillebror ikväll. men han sover, och jag skriver lite just nu, om han skriker, då får jag trösta honom med välling, då sover han igen. Jag funderar på att kolla på filmer - the ring 2 eller scary movie 4.

dagar kvar till sommarlovet; 4 dagar
grader; 27 grader just nu
sommarkänsla; för högt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0